Tuesday 7 June 2011

Tempat Menarik di Segamat - Sungai Bantang, Bekok

Air Terjun Sungai Bantang
Bekok, Segamat



Sungai Bantang Bekok terletak kira-kira lebih kurang 50 km dari bandar Segamat. Ia di bawah seliaan Jabatan Hutan Negeri Johor. Dengan hanya pemanduan kira-kira 1 jam dari bandar Segamat, anda akan dapat menikmati keindahan alam dan kesejukan air di Hutan Lipur ini.












Di kaki sungai









Atas gunung


Jangan lepaskan peluang untuk bermandi manda di sini jika anda berkunjung ke Segamat. Masuk adalah percuma!!

Macamana nak g sana???? Pandu terus dari bandar Segamat ke arah selatan (lebih kurang 40km). Belok ke kiri dan teruskan pemanduan hingga pekan Bekok (lebih kurang 11km). Belok ke kiri dan teruskan perjalanan lebih kurang 6km. Air Terjun Sg. Bantang di sebelah kiri anda.

Selamat bercuti!!

3 comments:

  1. ade pete lengkap tak?? kalau dari bastend segamat ke bekok??

    ReplyDelete
  2. http://njoi.my http://njoi.my
    nJOI adalah satelit TV Astro PERCUMA yang sesuai untuk homestay anda. Bayaran hanya sekali sahaja pada harga

    RM180 promosi tamat September. nJOI memang sesuai sekali untuk homestay kerana TIADA bayaran bulan-bulan.

    Hanya sekali bayar sahaja dapat 22 saluran TV dan 20 saluran radio. Daftar Astro nJOI disini http://njoi.my
    http://njoi.my

    ReplyDelete
  3. Selamat sejahtera,

    Saya Hafiz daripada Sudu Emas Management & Services Sdn. Bhd. Kami ingin menerbitkan majalah yang diberi nama Halal Pavilion. Justeru, kami ingin menggunakan beberapa keping gambar daripada blog puan. Sehubungan dengan itu, kami berharap agar puan dapat memberikan alamat email serta alamat surat menyurat puan kepada kami agar kami dapat memberikan surat permohonan untuk menggunakan gambar dalam blog puan. Sebarang syarat atau peraturan dalam penggunaan gambar tersebut diharap dapat dinyatakan dalam maklum balas puan. Jika pihak puan tidak memberi maklum balas terhadap komen ini dalam tempoh 14 hari, kami akan menganggap ia sebagai ‘tacit approval’ atau kelulusan tersirat bagi kami untuk terus menggunakan gambar daripada blog puan tanpa sebarang halangan. Sekian terima kasih. Hafiz Tel: 06-9520479 Fax: 06-9531878 email: halalpavilion.editorial@gmail.com

    ReplyDelete